Акция на седмицата – LVMH

Книжата на LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton са избрани от екипа ни за седмичен победител в традиционната ни рубрика.

Това се случва в седмицата, в която компанията попадна сред десетте най-скъпи в света, а резултатите й за първото тримесечие на 2023 г. надминаха анализаторските очаквания.

Какво се случи? 

Най-голямата компания за луксозни стоки в света обяви ръст в продажбитеот 17% за първите три месеца на 2023 г. Това е над два пъти над очакванията на анализаторите (ръст от 8%), а причината са добрите продажби в Китай, след вдигането на пандемичните ограничения в страната.

Продажбите на LVMH, която притежава брандове, като Louis Vuitton, Dior, Tiffany, коняка Hennessy и други, достигнаха 23.1 млрд. долара за първото тримесечие на годината.

Продажбите в Азия бележат повишение от 14% (без Япония), докато в САЩ се отчита ръст от 8 на сто. LVMH реализира 27% от постъпленията си през 2022 г. в САЩ, както и 30% в Азия (без Япония).

Топ 10

През изминалата седмица LVMH се изкачи до топ 10 на най-скъпите компании в света. Ръстът в последния месец е от 10.96%, а от началото на годината се наблюдава повишение на пазарната капитализация от 28.49%.

Ако компанията премине границата от 500 млрд. долара, тя ще се превърне в първото европейско дружество, достигнало тази граница.

Вчера акциите й поевтиняха с 2.15%. 

В случай че бихте искали да инвестирате на капиталовите пазари, можете да се свържете с екипа ни.

Четете още: Капман с нов фонд

Ако това съдържание ви е допаднало, можете да ни последвате за още финансови новини във Facebook и LinkedIn

* Материалът е с  препоръчителен характер и не представлява препоръка за покупка/продажба на ценни книжа.