WALLMART – КЛАСИЧЕСКИ БИЗНЕС И НОВИ ТЕХНОЛОГИИ
С цел внедряване в хранителните обекти в магазинната си мрежа, известната американска компания Walmart в момента тества робот-асистент за кухненски операции по пържене на храна в изследователския си център в Арканзас.
Роботът, наречен Flippy е разработка на базирана та в Пасадена, Калифорния компания Miso Robotics. Технологията интегрира AI, различни сензори и мини камери с различни механични манипулатори. През август компанията започна да тества и роботизирани колички, които изпълняват клиентски поръчки подадени онлайн в сътрудничество с компанията Alert Innovation. Роботът може да обработва едновременно операции за пържене на храна за 8 клиентски поръчки.
Технологията не е предвидена да замества кухненски работници, а по – скоро да увеличи бързината и да поддържа постоянно качество на по – прости и времеемки операции в кухнята.
Walmart постоянно опитва нови роботизирани решения за бизнеса си. В момента тя е в процес на пускане в действие 360 автономни робота за почистване на пода в магазините си.
Долната графика, сравнява от началото на 2016 г., изменението на цената за Walmart (синя крива, 36.40%) и борсово търгувания фонд BOTZ (оранжева крива, 18.48%), съставен от компании с фокус върху AI и роботика.
Графика: Saxo Bank
Следващата инфографика показва компаниите от топ 10 от порфейла на BOTZ, които заемат дял над 60% от стойността му.
Графика: etf.com