Акция на седмицата – Nike

В своите публикации екипът на Capman Holding се стреми да ви информира за всичко по-важно от света на финансите. Отразяваме както повишенията на родните и чужди компании, така и спадовете им. Защото всяко пазарно движение създава определени възможности.

Именно това е причината да определим Nike за победител в седмичната ни рубрика.

Най-ниската цена за последните 2.5 години

Книжата на компанията ще стартират днешната сесия на Уолстрийт с 50.12% под нивата от края на миналата година.

Повишението се увеличи значително през изминалата седмица, след като само за ден те загубиха 12.81% от стойността си.

В края на петъчната сесия те затвориха при цена от 83.12 долара за брой, като беше достигнато и най-ниското ниво за последните 12 месеца от 82.50 долара.

Именно тази цена е и най-ниската по позицията от началото на април 2020 г., или иначе казано – началото на пандемията.

Припомняме, че тогава само в рамките на месец акциите губят близо 40% от стойността си, за да затворят на 23 март 2020 г. на 62.80 долара за брой. Само ден по-късно цената обаче се покачва до 72.33 долара.

Или както казва легендарният инвеститор Уорън Бъфет, „бъдете предпазливи, когато другите са алчни и бъдете алчни, когато другите са предпазливи“.

Четете още: Едногодишни дъна при Alphabet и Microsoft

Какво се случи?

В четвъртък от Nike обявиха, че са имали силно тримесечие, въпреки известните проблеми с доставките, както и понижението при продажбите в Китай, който е третият им най-голям пазар.

Проблемите на Nike и останалите компании от сектора идват както от забавените доставки, така и от повишението в цените.

Това кара компаниите да поръчват в по-големи обеми и по-отрано, за да са готови както за Черния петък, така и за Коледните и Новогодишни празници.

По-ранните доставки на част от стоката, предназначена за празничните дни, е увеличила складовите наличности на компанията с 44% спрямо година по-рано. Днес тези наличности се оценяват на 9.7 млрд. долара.

От Nike обявиха, че планират да предложат част от сезонните стоки с намаление, за да намалят складовите си наличности. Само за Северна Америка те са нараснали с 65% спрямо преди 12 месеца.

Резултатите на компанията

От компанията обявиха нетна печалба от 1.5 млрд. долара за трите месеца до 31 август, или по 93 цента на акция. Година по-рано беше отчетена печалба от 1.87 млрд. долара, или 1.18 долара на акция, което прави 22% спад.

Приходите през периода нарастват с 4% – до 12.7 млрд. долара, срещу 12.2 млрд. долара за преди година.

Продажбите в Китай падат с 16% до 1.7 млрд. долара, докато тези в Северна Америка са за 5.5 млрд. долара, или 13% по-високи спрямо 12 месеца по-рано.

Постъпленията от Европа, Близкия изток и Африка се увеличават с 1% до 3.33 млрд. долара.

Днес пазарната капитализация на Nike е малко над 130 млрд. долара.

Ако това съдържание ви е допаднало, можете да ни последвате за още финансови новини във Facebook и LinkedIn.

* Материалът е с препоръчителен характер и не представлява препоръка за покупка/продажба на ценни книжа.