Програма INTERREG VI-A България – Сърбия 2021-2027

Програма INTERREG VI-A България – Сърбия 2021-2027

No 2021TC16IPCB007 – 2025 – 4 „Насърчаване на устойчивия растеж и конкурентоспособността на МСП и създаването на работни места в МСП, включително чрез продуктивни инвестиции“

 

Срок за кандидастване: 11.06.2025г.

Бюджет: 5.6 млн. лв.

Продължителност на проект: 12-24 месеца

Цел: Общата цел на програмата е укрепване на териториалното сближаване на трансграничния регион България-Сърбия като се предостави рамкова подкрепа на местния бизнес за растеж и разширяване, за по-добро представяне в по-екологичен и по-интелигентен конкурентен глобален пазар, подпомагане на предприятията чрез преки производствени инвестиции за повишаване на производителността.

Размер на помощта:

  • Размер на помощта за целия проект: 200 000 евро – 400 000 евро;
  • Размер на помощта за партньор: 50 000 евро – 200 000 евро;

 

Интензитет на финансиране:

  • За български компании: 100%
  • За сръбски: 85 %

 

Допустими кандидати:

Микро, малки и средни предприятия (МСП), регистрирани в България или Сърбия*, опериращи в програмния регион, които:

  1. Са регистрирани преди 31.12.2021 г.
  2. развиват дейност в някой от допустимите сектори:
  • C Преработваща промишленост,
  • E Управление на отпадъците,
  • J Създаване и разпространение на информация и творчески продукти,
  • M Професионални дейности и научни изследвания.
  1. Оперират в някой от трансграничните райони.

 

Трансгранични райони:

  • В България: Областите Видин, Монтана, Враца, София, Перник и Кюстендил.
  • В Сърбия: Областите Бор, Зайчар, Нишава, Пирот, Топлица, Ябланица и Пчиня.

 

Допустими разходи:

  • Доставка на машини и оборудване – ИТ хардуер и софтуер, мебели и обзавеждане, лабораторно оборудване, машини, инструменти и устройства и др.;
  • СМР, вкл. авторски и строителен надзор. Закупуване на земя и сгради не е допустимо;
  • Външни услуги – проучвания; преводи; разработка, модификации и актуализации на ИТ системи и уебсайт; комуникация, публичност, промоционални материали; права по интелектуална собственост; външни експерти – лектори, обучители, модератори, вкл. пътуване и настаняване; участие в международни събития;
  • Разходи за възнаграждения – за управление на проекта и за изпълнение на дейности по проекта – под формата на фиксирана ставка до 20% от преките разходи по проекта;
  • Административни разходи – фиксирана ставка до 15% от разходите за възнаграждения;
  • Командировки – пътуване, настаняване, визи – до 15% от разходите за възнаграждения;
  • Подготовка на проекта, в случай че бъде одобрен – обща сума от 12 000 евро (lump sum)​.

 

Повече информация може да откриете в приложеното Резюме