- 21 март 2025
- Posted by: pvankova
- Category: Актуални процедури

Програма INTERREG VI-A България – Сърбия 2021-2027
No 2021TC16IPCB007 – 2025 – 4 „Насърчаване на устойчивия растеж и конкурентоспособността на МСП и създаването на работни места в МСП, включително чрез продуктивни инвестиции“
Срок за кандидастване: 11.06.2025г.
Бюджет: 5.6 млн. лв.
Продължителност на проект: 12-24 месеца
Цел: Общата цел на програмата е укрепване на териториалното сближаване на трансграничния регион България-Сърбия като се предостави рамкова подкрепа на местния бизнес за растеж и разширяване, за по-добро представяне в по-екологичен и по-интелигентен конкурентен глобален пазар, подпомагане на предприятията чрез преки производствени инвестиции за повишаване на производителността.
Размер на помощта:
- Размер на помощта за целия проект: 200 000 евро – 400 000 евро;
- Размер на помощта за партньор: 50 000 евро – 200 000 евро;
Интензитет на финансиране:
- За български компании: 100%
- За сръбски: 85 %
Допустими кандидати:
Микро, малки и средни предприятия (МСП), регистрирани в България или Сърбия*, опериращи в програмния регион, които:
- Са регистрирани преди 31.12.2021 г.
- развиват дейност в някой от допустимите сектори:
- C Преработваща промишленост,
- E Управление на отпадъците,
- J Създаване и разпространение на информация и творчески продукти,
- M Професионални дейности и научни изследвания.
- Оперират в някой от трансграничните райони.
Трансгранични райони:
- В България: Областите Видин, Монтана, Враца, София, Перник и Кюстендил.
- В Сърбия: Областите Бор, Зайчар, Нишава, Пирот, Топлица, Ябланица и Пчиня.
Допустими разходи:
- Доставка на машини и оборудване – ИТ хардуер и софтуер, мебели и обзавеждане, лабораторно оборудване, машини, инструменти и устройства и др.;
- СМР, вкл. авторски и строителен надзор. Закупуване на земя и сгради не е допустимо;
- Външни услуги – проучвания; преводи; разработка, модификации и актуализации на ИТ системи и уебсайт; комуникация, публичност, промоционални материали; права по интелектуална собственост; външни експерти – лектори, обучители, модератори, вкл. пътуване и настаняване; участие в международни събития;
- Разходи за възнаграждения – за управление на проекта и за изпълнение на дейности по проекта – под формата на фиксирана ставка до 20% от преките разходи по проекта;
- Административни разходи – фиксирана ставка до 15% от разходите за възнаграждения;
- Командировки – пътуване, настаняване, визи – до 15% от разходите за възнаграждения;
- Подготовка на проекта, в случай че бъде одобрен – обща сума от 12 000 евро (lump sum).
Повече информация може да откриете в приложеното Резюме