Дигитализация на предприятията

BG16RFPR001-1.012 „Дигитализация на предприятията” – Обществено обсъждане

 

Индикативна дата за обявяване на процедурата: 15.05.2025г.

Бюджет: 80 млн. лв.

Минимален размер на помощта: 5 000лв.

Максимален размер на помощта: 50 000лв.

Интензитет на финансиране: до 70%

Цел: Настоящата процедура цели да насърчи инвестициите за въвеждане на съвременни информационни и комуникационни технологии (ИКТ) и по този начин да допринесе за повишаване нивото на дигитализация на предприятията и готовността им за последващо преминаване към по-високите нива на цифровизация от областта на Индустрия 4.0.

 

Допустими кандидати:

1) Търговци по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите;

2) Регистрирани не по-късно от 31.12.2022 г.;

3) Отговарят на изискванията за микро или малки предприятия;

4) Да са реализирали нетни приходи от продажби ОБЩО за 2022 и 2023 финансови години ≥ 100 000 лева

5) Да имат средносписъчен брой на персонала за 2023 г., който е ≥ 2 заети лица.

6) Да са заявили подкрепа за основната си икономическа дейност съгласно Класификацията на икономическите дейности (КИД-2008) въз основа на данни за 2023 г. на Националния статистически институт (НСИ).

 

Допустими разходи:

  • Разходи за създаване на онлайн магазин;
  • Разходи за въвеждане на система за управление на ресурсите (ERP система);
  • Разходи за въвеждане на система за управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM система);
  • Разходи за въвеждане на модул/система за управление на веригата за доставки на суровини/материали/компоненти/продукти за производствения процес/процеса на предоставяне на услуги;
  • Разходи за въвеждане на модул/система за управление на складовото стопанство (WMS);
  • Разходи за въвеждане на модул/система за управление на производството;
  • Разходи за въвеждане на модул/система за управление на продажбите на дребно (Point-of-Sale система);
  • Разходи за въвеждане на система за бизнес анализи (Business Intelligence система);
  • Разходи за въвеждане на система/платформа за вътрешнофирмени обучения на служители от разстояние в електронна среда;
  • Разходи за въвеждане и сертифициране на система за управление на сигурността на информацията съгласно изискванията на международния стандарт БДС ISO/IEC 27001;
  • Разходи за изграждане на система за защита на информацията в локална мрежа;
  • Разходи за изграждане на система за архивиране на информация;
  • Разходи за изграждане на система за управление на съхранението и споделянето на информация.

 

ВАЖНО: Към датата на официално обявяване на процедурата е възможно да настъпят промени в част от изискванията и условията.

Повече информация може да откриете в приложеното Резюме и Допустими улуги и приложения