- 15 април 2025
- Posted by: pvankova
- Category: Предстоящи процедури

BG16RFPR001-1.012 „Дигитализация на предприятията” – Обществено обсъждане
Индикативна дата за обявяване на процедурата: 15.05.2025г.
Бюджет: 80 млн. лв.
Минимален размер на помощта: 5 000лв.
Максимален размер на помощта: 50 000лв.
Интензитет на финансиране: до 70%
Цел: Настоящата процедура цели да насърчи инвестициите за въвеждане на съвременни информационни и комуникационни технологии (ИКТ) и по този начин да допринесе за повишаване нивото на дигитализация на предприятията и готовността им за последващо преминаване към по-високите нива на цифровизация от областта на Индустрия 4.0.
Допустими кандидати:
1) Търговци по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите;
2) Регистрирани не по-късно от 31.12.2022 г.;
3) Отговарят на изискванията за микро или малки предприятия;
4) Да са реализирали нетни приходи от продажби ОБЩО за 2022 и 2023 финансови години ≥ 100 000 лева
5) Да имат средносписъчен брой на персонала за 2023 г., който е ≥ 2 заети лица.
6) Да са заявили подкрепа за основната си икономическа дейност съгласно Класификацията на икономическите дейности (КИД-2008) въз основа на данни за 2023 г. на Националния статистически институт (НСИ).
Допустими разходи:
- Разходи за създаване на онлайн магазин;
- Разходи за въвеждане на система за управление на ресурсите (ERP система);
- Разходи за въвеждане на система за управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM система);
- Разходи за въвеждане на модул/система за управление на веригата за доставки на суровини/материали/компоненти/продукти за производствения процес/процеса на предоставяне на услуги;
- Разходи за въвеждане на модул/система за управление на складовото стопанство (WMS);
- Разходи за въвеждане на модул/система за управление на производството;
- Разходи за въвеждане на модул/система за управление на продажбите на дребно (Point-of-Sale система);
- Разходи за въвеждане на система за бизнес анализи (Business Intelligence система);
- Разходи за въвеждане на система/платформа за вътрешнофирмени обучения на служители от разстояние в електронна среда;
- Разходи за въвеждане и сертифициране на система за управление на сигурността на информацията съгласно изискванията на международния стандарт БДС ISO/IEC 27001;
- Разходи за изграждане на система за защита на информацията в локална мрежа;
- Разходи за изграждане на система за архивиране на информация;
- Разходи за изграждане на система за управление на съхранението и споделянето на информация.
ВАЖНО: Към датата на официално обявяване на процедурата е възможно да настъпят промени в част от изискванията и условията.
Повече информация може да откриете в приложеното Резюме и Допустими улуги и приложения