ОПЕРАТИВНА ПРОГРАМА „ДОБРО УПРАВЛЕНИЕ“ 2014 – 2020 г.
Специфичните цели на програмата са насочени към модернизиране на управлението за предоставяне на висококачествени публични услуги за гражданите и бизнеса и повишаване на ефективността на администрацията и съдебната система. Мерките трябва да доведат до по-добро управление в полза на обществото, както и до подобряване на бизнес средата в България.
ПРИОРИТЕТИ
- Повишаване на професионалната компетентност на служителите
- Въвеждане на електронно правосъдие;
- Стандартизиране и унифициране на административните услуги на общинско ниво и създаване на референтен модел за ключови общински услуги;
- Въвеждане на комплексно административно обслужване;
- Създаване на единни центрове за съхранение на данни и предоставяне на услуги;
- Повишаване на професионалната квалификация на магистрати и съдебни служители;
- Дигитализиране и цифровизиране на информацията и архивите в администрацията
- Въвеждане на е-обществени поръчки
- Доизграждане на национална информационна система за е-здравеопазване
- Подобряване на достъпа до административно обслужване за хора от уязвими групи чрез създаване на мобилни групи от служители
- Изграждане на онлайн система и телефонен център за указване на помощ при ползване на е-услуги
БЕНЕФИЦИЕНТИ
Централна администрация (Администрация на МС, министерства, агенции и др.) Областна администрация; Общинска администрация; Структури на съдебната система (Висш съдебен съвет, ВАС, ВКС, Прокуратура, НИП и др.) Неправителствени организации;